poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Mama na 6 !



Przez „Mama daje radę” zostałam zaproszona do zabawy, która polega na wypisaniu 6 gadżetów, które czynią ze mnie mamę na szóstkę. Nie było to łatwe zdanie! Na co dzień korzystamy przecież z tylu gadżetów, że ciężko listę zawęzić do tylko 6 produktów! Postanowiłam więc zapytać swoich bliskich, dlaczego oni uważają, że jestem mamą na szóstkę. Jednak oni wymienili raczej moje cechy, pomijając gadżety :) Dlatego też lista poniżej to po części codzienne drobiazgi, a po części moje atrybuty :)

1. Kącik własny Julci.
Gdy tylko Julcia trochę podrosła i zaczęła chodzić, bawić się, postanowiliśmy wraz z mężem stworzyć jej kącik zabaw. Wykorzystaliśmy pokój przylegający do kuchni, który i tak stał pusty. Tym sposobem krzątając się po kuchni miałam także oko na Julkę. Urządzenie takiego pokoju wbrew pozorom nie pochłonęło wielkich nakładów pieniężnych, całość zakupiliśmy w Ikea. Wykorzystaliśmy istniejący wypoczynek, nad którym zawiesiliśmy moskitierę, dodała ona uroku i uczyniła pokój bardziej dziewczęcym. Postawiliśmy namiot i tunel do zabaw. W rogu znalazły się pudełka pełne zabawek Julki a na ścianie kolorowy napis Julka, który podkreśla i przypomina Julci, że to jest jej świat. Mała szybko odnalazła się w tym miejscu :) Nauczyła się także po każdej zabawie odkładać porozrzucane zabawki do pudełek. Myślę, że było to dobre posunięcie. Julka ma swój kolorowy świat a my nie mamy zabawek w całym mieszkaniu ;)






2. Układanki po
budzające rozwój.
Dla nas w tej chwili zabawka nr 1! Na początku Julka nie bardzo wiedziała na czym polega zabawa z tym związana, bardziej ciekawiły ją odgłosy jakie wydawał dziadek pokazując poszczególne zwierzątka ;) Jednak z czasem nauczyła się umieszczania zwierząt w odpowiednie pola. Teraz, gdy trochę podrosła i lubi być w centrum zainteresowania, chętnie sięga po zabawkę chwaląc się jak dobrze sobie radzi. Zawsze dostaje przy tym oklaski i to ją niewiarygodnie cieszy :)




3. Jak ryba w wodzie.
Czyli zabawki do kąpieli. Julka jest wyjątkowa, od małego uwielbiała kąpiele. Był to moment w ciągu dnia, który wpływał na nią kojąco. Nie ważne jak głośno płakała, gdy tylko zanurzała pierwszego palca, płacz ustępował! Z wiekiem na szczęście fascynacja wodą jej nie przeszła, a wręcz się pogłębiła. Dlatego, żeby umilić jej kąpiele została wyposażona w odpowiednie, ciekawe i kolorowe zabawki. Sięga po nie za każdym razem pluskając się w wodzie :)
Mała ma także już pierwsze doświadczenia na „głębokiej wodzie” ;) Byliśmy bardzo podekscytowani jej pierwszym wyjazdem na basen, myślę, że ona także.



Zabawka do kąpieli ''Fisher Price-przyjaciele z wanny ''



4. Uśmiech do zdjęcia, czyli bez telefonu ani rusz.
Nie wyobrażam sobie jak wyglądałoby moje życie z Julką bez telefonu! Codziennie obserwuję jak się zmienia, jak się rozwija i każdą chwilę uwielbiam dokumentować. Telefon jest więc tutaj niezastąpiony! Gdy tylko Julcia zaczyna robić śmieszną minę, ciekawą pozę wyciągam i… pstryk ;) Jest to też zabawka, którą lubi Julka. Uwielbia kiedy podczas spacerów puszczam jej najnowsze hity Bruno Marsa :D





5. Dbałość o szczegóły.
To już nie gadżet, a raczej cecha, która wg moich najbliższych czyni ze mnie mamę na szóstkę :) Dbam o każdy szczegół w życiu Julki. Zaczynając od oczywiście stosownego ubranka :D! Uwielbiam małą stroić, dosłownie oddaję się w pełni temu zajęciu. Jest to nałóg z którym nawet nie próbuję walczyć ;) Julka ma na sobie zawsze najmodniejsze stroje, z dokładnością do skórzanego paska, który pasować będzie do mokasynów. Lub torebkę, która pasować będzie do spodni. To jest więc dbanie o szczegóły w życiu codziennym. Nie zapominam oczywiście o ważniejszych momentach w jej życiu, takich jak roczek. Organizacja zajęła mi trochę czasu, ale każdy przedmiot, który znalazł się na imprezie został wybrany z największą starannością, zaczynając od balonów z odpowiednią treścią, przez obrusy i dodatki na stole,po oczywiście kolory tort i koronę dla Julki! To jest ta cecha mnie, której nigdy nie zmienię i za którą mam nadzieję Julka kiedyś będzie mnie jeszcze bardziej kochać:)





6. Rozwój wśród dzieciaków na szóstkę.
Julka (póki co ;)) jest jedynaczką, staram się jednak, żeby przebywała wśród swoich rówieśników jak i starszych dzieciaczków :)Wiem, jak duże ma to znaczenie, jak wpływa na rozwój emocjonalny i rozwija umiejętności komunikacyjne dziecka. Zawsze chętnie obserwuję i cieszysz się kiedy Jula nawiąże dobre relacje z innymi dziećmi, kiedy dzieli się zabawkami i okazuje uczucia. Zapewne wpłynie to na to, jak Jula będzie nawiązywać swoje pierwsze przyjaźnie w późniejszym wieku, dbam więc już na tym etapie jej życia, żeby wiedziała jak podchodzić do innych dzieci :)



A na zdjęciu wspaniała paczka cudownych dzieciaczków i przyjaciół Julci ;)



Nie wymieniłam więc 6 gadżetów, zrobiłam listę tego, co myślę wg mnie i mi bliskich czyni mnie wyjątkową mamą. Ale byłoby to wszystko bez znaczenia gdyby nie Julka! Dla niej jest to wszystko, odwróciła moje życie do góry nogami i za to ją kocham:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz