czwartek, 21 listopada 2013

Jak przygotować kącik dla dziecka


Jak wiadomo każdy rodzic chciałby urządzić dla swojej pociechy przytulny, piękny i praktycznych kącik. Na początek wrzucę kilka porad dotyczących samego pokoju, później przejdziemy do kącika .


Przeważnie rodzice łączą swoją sypialnie z pokojem dla noworodka :) A to po to żeby móc być w tych pierwszych miesiącach jak najbliżej dziecka i mieć je na oku! Ważną rzeczą jest to aby sypialnia razem z kącikiem znajdowała się jak najdalej od ulicy (jeśli jest taka możliwość), żeby była cisza i spokój. Zaopatrz się także w rolety co by słoneczko w ciągu dnia nie przeszkadzało maluszkowi. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że w pierwszych miesiącach bardzo mi pomogły ponieważ mam dużo światła w sypialni. Następna ważna rzecz to ułożenie łóżeczka -  pamiętaj żeby nie stało zbyt blisko kaloryfera czy okna! Temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić ok. 20-22 stopni Celsjusza, więc warto zaopatrzyć się w termometr pokojowy. Przydatny jest także nawilżacz powietrza, na który nie musisz wydawać pieniędzy, możesz zrobić samodzielnie. Ja umieszczam na kaloryferze mokry ręcznik albo wlewam wodę do naczynia. Warto pamiętać, że zbyt suche powietrze podrażnia śluzówki i skórę dziecka. Kolejną rzeczą może być (ale nie musi) jest bujak! Ja swój dostałam od Teściowej i przemalowałam na biało. Nie dość, że prezentuje się świetnie w pokoju to bardzo przydał do kołysania Julci! Praktyczne jest zamontowanie półki, która znajduje się blisko łóżeczka. Trzymam tam pudełka z akcesoriami do higieny. Dobrze jest trzymać pod ręką żeby nie latać z pokoju do pokoju! Po kąpieli dziecko jest zdenerwowane i głodne więc trzeba szybko działać :) Stolik do przewijania - ja nie kupowałam, odradziło mi kilka młodych mam cieszę się, że posłuchałam ponieważ jest zbędny! W zupełności wystarczyła nadmuchiwana podkładka do przewijania (Ikea ok. 25 zł).  Jest też praktyczna na podróże, w samochodzie zajmuje mało miejsca.


Co do samego umilenia kącika to mogę polecić to naklejki na ścianie maluszka . Julcia jak już zaczęła sama wstawać to była bardzo zainteresowana tym co tam jest przyklejone! Rozmawiała ze zwierzątkami i jak widać na zdjęciu tak je polubiła, że aż poczęstowała się kilkoma elementami ;) Pamiętaj również o zabezpieczeniu wokół łóżeczka -  ja kupiłam swoje za 5 zł w second hand .
Kolorowa pościel to element, który nie tylko u piękni łóżeczko ale pobudzi u dziecka bodźce wzrokowe. Warto pomyśleć także o lampce nocnej – tylko pamiętaj, żeby światło było delikatne!


A jak wyglądają Wasze kąciki do spania ?Może z własnego doświadczenia chcecie coś doradzić młodej mamie?





Julcia z wujkiem na bujaku:)
zdjęcie robione kilak dni temu więc jak widać cały czas się przydaje !
naklejki na ścianie i lampka nocna

pudełka z akcesoriami do higieny i termometr pokojowy


Julcia na podkładce do przewijania .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz